20 Haziran 2012 Çarşamba

Rize & Trabzon

Öncelikle Trabzon macerasından başlamak lazım. Macera diyorum çünkü babamla oraya gidene kadar ne zorluklar yaşadık :) Benim çok kıymetli uykuma son vermeyip geç saatte Trabzon'a gidince Sümela Manastırına çıkan bütün araçları kaçırdık.Aktarma yapa yapa Maçka'ya geldik sonra mecburen taksi tutup çıktık.Buradan sonra herşey güzeldi tabi.güzel ve zorlu bir yürüyüşle manastıra çıktık.

Gerçekten manzarası harika bir yer.İnsanlar buraya hayretle bakıyor.İstanbulda olduğu gibi orada da çok sayıda Arap ve İranlı vardı.Neyse biz gezmeye başladık.Çok etkileyici kısımları vardı.Yukarıdaki freskte resmin sol tarafında MHP gibi görünen yazı sonradan yazılmamıştır.M'ye dikkat edilirse orda çarmıha gerilmiş İsa'yı görmemiz mümkün.Sonradan yazılmadığına sevinmem uzun sürmedi utandırıcı kısımlarda görmedik değil.Yandaki
fotoğrafta olduğu gibi.

Gezmeye devam ederken artık dışarı çıkma vakti geldi.Şimdi de Sümela Manastırına dışardan bakalım.Babam o kadar etkilendi ki kaç gün 'nasıl yapmışlar onu oraya' dedi durdu.Biraz da manzarasına bakmak lazım.Manzarasının da manastırı aratan bir yanı yoktu.

Biz daha sonra memleketim olan Rize'ye döndük ve Rize gezimiz başladı.
Rize de önce Ayder Yaylası civarlarında piknik yaptık çok güzel geçti.O kadar güzel ki her yerden bir su çıkıyor ve haziran ayının ortasında olmamıza rağmen hala karlı tepeler var.

Aşağıdaki yer de deresinin nereden geldiği belli olmayan karlarla kaplı bir bölge.Biz görünce çok etkilendik görülmeye değer bir yer.

Rize'nin balı meşhurdur.Onların sofralara gelmesini sağlayan yerleri görmeden olmaz tabi.Ben arabadan dan diye atlayınca çekmek için dur yahu nereye sesleri eşliğinde arabanın kapısı kapandı.Arılar tehlikeliymiş ben korkmadığım için hiç :)

ve işte yaylada uzanmak gibisi yok :)

Yayladan çıkıp uzun bir yolculuk sonrası Zilkale'ye vardık.O

kadar muhteşem bir yere yapılmış ki doğası etrafında akan yeşil

deresi muhteşemdi.Oturup akşama kadar sesimi çıkarmadan çay

içebilirdim orda.

Pazar Kız Kalesini de görmeden gelmek olmazdı.

Pazar benim esas memleketimdir,nerelisin diye soranlara Pazarlıyım derim :) ve benim köyde geleneksel olarak yaptığım bişey vardır.Akrepleri taşın altından çıkarıp incelemek.İnsan vazgeçemiyor işte :) Çocukken daha çok yapardım ama.Neyse uzmanlaştığımdan mıdır nedir ilk taşın altından çıktı bir tane.