11 Mayıs 2012 Cuma

KOPİ LUWAK

KOPİ LUWAK




Endonezya'da (Sumatra Adasında) Civet Kedilerinin yediği olgunlaşmış, hasata hazır Kahve Kirazının ( Coffee Cherry = Kahve Kirazı) yutulması, mideden - bağırsağa geçişi ve dışkı olarak da dışarı atılması ile elde edilen bir "doğal" fermentasyon çekirdek ayıklama olayıdır. Mideden geçerken de hazım sırasında kahvenin içindeki bazı enzimlerin oranını düşürüyor ve düşük asitli, sert bir kahve olarak karşımıza çıkıyor. Dışkı ile birlikte çıkan bu çekirdekler ardından yıkanıyor ve yeşil çekirdek olarak da dünyaya pazarlanıyor.





The Asian palm civet (Paradoxurus hermaphroditus)


“Kopi” Endonezya dilinde kahve anlamına geliyor , “luwak” ise bu kırmızı ham kahve çekirdeğini yiyen hayvanın bölgesel adıdır. Kopi Luwak’ın normal kahvedeki gibi acı bir tadı yoktur. Bunun nedeni ise misk kedilerinin mide asididir.Ayrıca 1 fincanı 60 TL.Tabi ki bu fiyat değişiklik gösterebilmektedir.




 Kopi Luwak kahvesi üzerinde yapılan incelemelere göre,üzerinde diğer kahve çeşitlerine göre daha az bakteri bulunmaktadır.




Kopi Luwak 'ın topraksı,pürüssüz güçlü tadı yoğun aroması vardır.







Her yıl ortalama 250-300 kg kadar özel çiftliklerde üretilmekte ve kilo fiyatı yaklaşık 1150 eurodur.Her şeye rağmen yoğun ilgi görmektedir.



4 yorum:

  1. bunu bir belgeselde izlemiştim ve kahveden tiksinmiştim ama sonra Türkiye ye gelen kahvelerden ve benim içtiklerimin o kadar pahalı olmadığını bildiğimden kahveye devam:)

    YanıtlaSil
  2. Bende duymuştum bu kahveyi ve bir hayvanın dışkısı olduğunu:)) Okdukça pahalıymış zaten demekki tadıda güzel ben denemek isterdim:)) dışkıymış ama olsun varsın :)

    YanıtlaSil
  3. içeriz ceren :) biz ki lokantalarda yemek yiyen insanlar.bir fincan kahveye mi 60 TL veremiycez.pehh :)

    YanıtlaSil
  4. Bu bir şaka mı ya insanlar ne yapacağını şaşırdı!

    YanıtlaSil